Kiropraktor 2017-09-24T00:38:33+00:00

KIROPRAKTOR

Joakim Helsing er oppvokst på Høvik, og har siden 2011 jobbet som kiropraktor i Oslo nord. Helsing har master i kiropraktikk, fra Anglo-European Chiropractic College i England 2006-2011, og er autorisert kiropraktor med sykemeldingsrett, refusjon fra Helfo og rekvisisjonsrett til bl.a. MR, røntgen, legespesialist og annen sekundærhelsetjeneste i Norge.

Helsing har fordypning innen bl.a.:

• Manipulasjonsteknikk
  • Triggerpunktterapi
  • Ekstremitetsbehandling (armer / ben)
  • Pediatri (barn og spedbarn)
  • Klinisk nevrologi og traksjonsteknikk
  • Treningslære
  • Kinesiotape
  • Elektrisk akupunktur
  • Idrettsskader
  • Tilpassing av ortopediske innleggssåler

– hvilket innbefatter de mest brukte teknikker og metoder for kiropraktorbehandling idag. Helsing har bred sportslig bakgrunn, som sportsterapeut for bl.a. Skedsmo og Gjelleråsen fotballklubb, som fotball- og bandyspiller, og som tidligere langløpsentusiast i skisporet.
Helsing er nøye, og tilpasser behandlingen den enkelte diagnose og forløp. Den moderne kiropraktoren er primærhelsetjeneste for muskel-, skjelett- og nervelidelser, med de plikter og krav det stiller til grundig forundersøkelse og forsvarlig behandlingsplan. Der det påkreves vil pasient henvises for komplementær undersøkelse med MR og/eller røntgen, eller henvises til legespesialist for spesialiserte undersøkelser eller utvidet behandling. Kiropraktorbehandlingen Helsing utfører er spesifikk, begrunnet i funn fra undersøkelsen, og målrettet mot smertelette og gjenoppretting av tapt bevegelighet.

Helsing er opptatt av bevegelighet og funksjon, og monitorering av bevegelsesutslag er en grunnleggende del av undersøkelsen, sammen med andre ortopediske og nevrologiske tester. Veien til smertelette går ofte via normalisering av bevegelsesutslag og ved å gjenvinne negative funksjonsendringer i ledd, samt normalisere spenninger og spasme i muskler. Nedsatt bevegelighet kan bl.a. avsløre smertenenes opprinnelse, og forteller om de tilstander som kan forårsake smerte og nedsatt bevegelighet, bl.a. nedsatt leddfunksjon, muskelspasme, betennelse, slitasje o.a.. Behandlingen rettes mot både ledd og muskler, samt områder for nervegjennomgang.

Har du spørsmål vedr. hvordan kiropraktorbehandling kan hjelpe deg og din plage,
ring 22 20 30 40.

FYSIOTERAPI

Kjetil Rangfjell er oppvokst på Grorud, og er utdannet fysioterapeut ved Esbjerg. Videre har han studert generell psykologi ved Universitetet i Oslo samt akupunktur ved Shanghai University of Traditional Chinese-Medicine.

Fysioterapeuten benytter seg av flere forskjellige behandlingskonsepter som blant annet:

• Terapimaster
  • Elektroterapi inkl. ultralyd
  • Laser
  • TENS samt elektro-akupunktur/nålbehandling
  • Diverse tilpassede manuelle teknikker og treningsterapi
  • Opptrening
  • Triggerpunkt behandling
  • Trening og kosthold veiledning
  • Ergonomisk rådgivning
  • Idrettsskader
  • Trykkbølgebehandling
  • Bløtdelsbehandling/massasje

Vår fysioterapeut er spesielt interessert og kompetent ifht. behandling av nevropatiske-smerter og kroniske-smerter. Pr i dag har jobber vår fysioterapeut 3 ganger i uken.

Bilde kommer!